..

Nothing in this is PERFECT

Tuesday, January 1, 2013

2007 - 2013: Fashion Transformation part 1

Again entry aku pasal KPOP... 

SNSD


Ini semua kerana diorg baru jer comeback 01/01/2013 yang lalu...
So entry aku kali ni mengenai bukan mengenai lagu diorg lagi...
tapi entry kali ni mengenai perubahan imej album SNSD spnjg tahun 2007 sehingga kini ni...
Baiklah xnak buang masa jom kita usha jom...

INTO THE NEW WORLD n GIRL GENERATION (2007)


Ni merupakan single pertama diorg (single favourite aku)... Into The New World... Imej dia agar sporty sikit... Ala2 permain volley ball pantai punya pakaian pun ada... haha... tapi masa ni serious diorg semua masih malu2 lagi...
tgok Taeyeon n Tiffany masih kelihatan tidak selesa tuk bergmbr depan kamera...


Yg ni lak masa lagu Girl Generation... tahun yg sama... sedih masa ni aku tgok...
mungkin masa kurg nak sponsor kot... bju diorg simple giler...
mcm main pakai jer baju apa yg ada kat wardrobe tu jer...

KISSING YOU (2008)


Ok masa ni diorg dah ada imej sikit ngan imej candy girl diorg yg ala2 sweet2 tu...
Aku suka tgok konsep diorg walaupun baju 2 masih xmenampakkan kedivaan diorg berbanding hanya menonjolkan kemanisan dan kecomelan ke-9 gadis yg mmg sememangnya dah comel 2... hehe

GEE Korean Version (2009) n GEE Japanese Version (2010)

tahun 2009 merupakan tahun kegemilangan SNSD bila 2 lagu ni berjaya mengangkat diorg dlm pelbagai carta lagu n anugerah di sekitar Korea masa 2...

Jom usha fashion diorg... hehe...


Rasanya diorg lah kot mulakan style suar warna warni ni... hehe..
bagi aku nafas baru telah diberikan pada bhgian suar bila suar menampkkan keceriaan n fashionista diorg...
walaupun rmbut, baju n kasut masih off... hehe...
tapi cuba bandingkan yg version jepun punya gee...


nmpk x perbezaan fashion diorg... bila kali ni... diorg lbih nmpk goddess n klasik bila fashion diambil kira dari kepala sehinggalah ke kaki... Aku suka tgok warna warni suar diorg yg lebih menonjolkan kenyakinan diorg... berbanding dlm gee versi korea yg lebih dull n tidak berkenyakinan...
Inilah transformasi fashion yg jelas aku nmpk pada SNSD... hehe...

GENIE Korean Version (2009) / GENIE Japanese Version (2010)


Ni fashion diorg masa Genie versi korea... 
Aku suka konsep pakaian marin dia ni... awesome kot...
Malah, diorg serius nmpk diva n fabulous masa ni... 
Aku suka pergunaan warna putih lagi menampakkan diorg ala2 bidadari yg tidak bersayap jer... hehe

versi 1

versi 2

masa Genie versi jepun.. diorg ada 2 persalinan iaitu versi 1 dan versi 2...
Aku suka konsep yg kedua kerana dia lebih fresh n simple...
Ngan baju tidak berlengan n short... membuatkan diorg nmpk cute tapi masih fashionista... 
berbanding versi 1 yg nmpk lebih matang bagi aku..
apa2pun dua2 persalinan ni sgat hot bagi aku...
SOWANUEL MARHAEBWA.. HEHE...

Aku rasa aku stop part 1 sampai sini dulu... 
Bagi korg usha fashion diorg dari awal smpai 2010 tapi yg 2010 2 masih ada kesinambungan 
bila diorg semua comeback ngan dulu OH, RUN DEVIL RUN.. n others...
so enjoy it first...
later we will continue k...

SHABI IS SONE FOREVER... 
:-)

2 comments: