..

Nothing in this is PERFECT

Thursday, June 6, 2013

400,913,871 WATCHED GENTLEMAN MV... WOW!!!


PSY...

Siapa tak kenal mamat muka dari negara Korea ni yang pernah terkenal dengan Gangnam Style pada tahun lalu kini telah kembali dengan single baru selepas Gangnam Style iaitu Gentleman...

Entry kali ni bukan aku nak cerita pasal comeback dia ngan lagu Gentleman tu...
Tapi aku bercakap pasal kejayaan lagu Gentleman yang lebih memberangsangkan berbanding lagu Oppa Gangnam Style tu...
Hrm...

Kenapa aku cakap tu?
Berdasarkan kepada sumber sahih iaitu YOUTUBE...
Jumlah tontonan MV (Music Video) Gentleman adalah lebih pantas daripada jumlah tontonan lagu Gangnam Style...
Sila lihat graf dibawa... wah dah mcm buat kajian dah ni... hehe... ini kalau lecturer aku tgok ni bangga dia kejap ngan aku... haha...


Berdasarkan kepada graf ni (sumber: YOUTUBE pada bulan April lalu) menunjukkan jumlah tontonan MV Gentleman sudah MELEBIHI 10 ribu tontonan dalam masa kurang daripada 5 hari manakala Gangnam Style nak cecah 10 ribu tontonan pun tunggu sampai lebih dari 50 hari... sedih... haha...

Jumlah terkini pula menunjukkan Gentleman telah ditonton sebanyak 400,913,871 manakala Gangnam Style masih kekal mengungguli dengan jumlah tontonan sebanyak 1,639,987,549 tontonan... WOW!!!

Pada pendapat aku lah... kejayaan dia ni pun sebab kesungguhan dia menjual diri dia untuk berjaya dalam pasaran luar negara... Yelah siapa xnak berjaya kat Hollywood kan... huhu... aku pun nak... hehe... 

Tapi dengan jumlah tontonan yang mengagumkan ni... terdetik juga rasa di hati bila lah artis kita nak ada jumlah tontonan MV yang mcm ni... bukan nak bandingkan kejayaan artis kita ngan artis luar melalui jualan atau jumlah tontonan MV tapi itulah kan jumlah tontonan kat YOUTUBE ni juga menunjukkan berapa ramai orang luar yang tahu kehebatan yang ada kat Malaysia ni... Hrm... Aku harap satu hari nanti adalah artis kita yang bakal mewujudkan fenomena yang mcm ni... HOPEFULLY... huhu...

P/s: kepada yang bakal jadi peserta AF tu janganlah abaikan peluang tu... gunakannya sebaik mungkin agar korang bukan dicop sebagai artis mee segera lagi... huhu... :-)

No comments:

Post a Comment