..

Nothing in this is PERFECT

Friday, June 7, 2013

AKADEMI FANTASIA IS BACK...

Setahun yang lalu...

Akademi Fantasi yang ke-9 adalah AF yang terakhir akan diadakan...

Itulah kata2 yg aku ingat pasal AF ni...

Namun 2 minggu lepas... 

Tertiba kuar iklan kat Page FB Stacy (Juara AF6) menyatakan AF akan kembali untuk musim yang ke-10...



Hrmmm... Tertiba jer kan... Tak ada angin xada ribut yang bertiup kini AF kembali...
Apakah faktornya? Hrm... Itu kena tanya pihak ASTRO lah kan... hehe...

Entry ni aku tulis coz esok audition AF akan berlangsung kat Pulau Pinang iaitu kat Hotel Vistana, Penang...
So aku komfem esok Hotel Vistana akan penuh dengan wajah2 penuh harapan untuk menjadi Juara Musim Terbaru AF kali ni...

Mesti hebat2 yang datang ke audition esok dan ahad nanti kan...

Kini mengimbau sejarah lah...
Kalau setakat research pendek yang aku buat ni...
Juara AF yang datang dari Penang hanya seorang jer iaitu Mila...
Penyanyi kecil yang terkenal dengan lagu dia Persis Mutiara, Ilham di Matamu dan mcm2 lagi...

Nasihat aku pada yang pergi audition? Hahaha...
Aku pun xpernah pergi audition tu tapi aku cuma leh cakap kalu korg g audition tu
1. Jadi lain daripada yang lain...
2. Just be yourself...
3. Tahu limit korang...
4. Jangan angkuh ngan bakat korang tapi jadi low profile lagi Allah berkat... hehe...
5. N last sekali buat yang terbaik... jadikan ini sebagai pengalaman jer... kalu dapat alhamdullilah... kalu xdapat... redha... hehe...

Last sekali... 
Aku harap AF kali ni xmcm2 AF sebelum ni lah... 
Aku rindu AF masa zaman Mawi, Zahid sangat best, berbakat, sengit, awesome n mcm2 lagi... 
Aku harap AF kali ni akan kembali zaman kegemilangan AF mcm pada satu masa dahulu...

p/s: kepada yang pergi... jangan fikir glamour... tapi fikirkan nasib industri muzik kita ni... huhu...



No comments:

Post a Comment