..

Nothing in this is PERFECT

Saturday, January 7, 2012

DEAR FRIENDSHIP.....

hari ni bngun2 jer aku rasa sngat serabut...........
aku pun xtahu kenapa? aku rasa down sgat dan mcm hilang semangat.............
entah........... mainan perasaan kot...........
tpi aku rasa bnda ini ada kaitan dengan satu perkataan yang membawa makna yang sangat besar

PERSAHABATAN ATAU FRIENDSHIP

KENAPA ERTI INI WUJUD DLM HIDUP MANUSIA?
KENAPA IA PERLU ADA DLM JIWA MANUSIA?
PENTING KE PERSAHABATAN?

hrm....... aku pun xtahu..... namun yg aku pasti ALLAH S.W.T wujudkan persahabatan adalah bersebab....

bagi aku erti persahabatan itu adalah BESAR dan BERAT bagi aku............
malah ia lebih berat dari erti kata CINTA coz sahabt melibatkan ramai org tpi cinta melibatkan sorang....

bukan aku xsuka berkawan, aku suka berkawan jumpa kawan.... kenal kawan baru.... aku suka.......... tpi xsuka bila lama2 kawan kuar perangai yang aku xberkenan............

ciri2 sahabat yang aku nak?
1- diorg boleh happy sama2........... aku xnak dia wujud bila aku happy jer.............
2- bila aku sedih aku nak diorg support aku bukan marah tanpa tahu sebab kenapa aku sedih.............
3- aku nak sahabat yang xpentingkan diri sendiri............ jgn hanya fikir hanya ko sahaja yg terbaik.......
4- sahabat yang boleh memahami aku dan terima aku seadanya buka sahabt yg nak aku jdi sama standard ngan dia............
5- seorang shabat itu haruslah bukan seorang yang bongkak...........
6- paling penting dia bukan tin kosong........... bunyi jer kuar dlm kosong.............

bnyk lagi ciri2 yg aku nak nyatakan......... tpi cukuplah setakat ni............... 

makin aku fikir bnda ni makin serabut kepala aku...........
cuma satu jer aku nak cakap........... 
aku xsuruh korang berubah jadi mcm apa yg aku nak tpi aku nak korg jadi diri korang dan terima kawan korg seadanya tanpa ada kebarangkalian yang lain2................

p/s: persahabatan sgat susah nak kekal jika xada persefahaman...............

-tamat-

No comments:

Post a Comment