..

Nothing in this is PERFECT

Monday, January 14, 2013

The Tower

Ok skung mengembang sayap pada bahagian Movie lak... haha..
Seblum ni aku ada komen pasal Twilight kan..
Kali ni aku nak memberi komen pasal satu filem korea yg aku bru tgok smlm...


Konsep citer dia ala2 Titanic... tapi dia bukan berlaku kat kapal tapi kat bangunan pencakar langit yang mempunya beratus2 tingkat...
Walaupun komposisi kamera dan audio dia kurang baik (mungkin sebab bnyk potong kot, wayang malaysia biasalah)
Tapi aku suka garapan citer dia... pelbagai perkara dapat dilihat terutamanya realiti kehidupan manusia...

Tema utama citer ni adalah PENGORBANAN... terlalu banyk sungguh nilai ni dapat aku tgok... malah ada pengorbanan dia smpai hmpir2 aku nak mengalirkan air mata... Tap antara pengorbanan yang membuatkan aku hampir mengalirkan air mata adalah...

1) Seorang ibu
Seorang ibu sanggup berkerja keras demi nak menyara kos pembelajaran anak lelaki dia... walaupun dia terpaksa membuat pelbagai kerja keras tapi niat dia satu jer, kerja untuk anak dia...
Babak menyedihkan...
Satu masa dia sambut New Year sorang2... Kedua masa dia minta tolong smpaikan yuran sekolah anak dia sedangkan masa 2 nyawa dia dalam keadaan bahaya... KASIH SEORANG IBU

2) Seorang ahli bomba
Atas tanggungjawab seorang ahli bomba, dia sanggup mengorbankan dirinya demi nak menyelamatkan mangsa2 yang masih terperangkap dalam bangunan tu... 
Babak menyedihkan ...
Masa dia hendak meletupkan dirinya dia smpat menyampaikan voicemail pada isterinya... sedih giler babak ni... serius babak ni menunjukkan bahawa tak bermakna seseorang itu diam dia xsyg kat kita... sedih... :-(

Aku xmampu mengambarkan citer ni ngan kata2 yg pnjg.. ko patut merasai n tonton citer ni...
Serius korg takkan menyesal.. kerana citer ni mampu menyedarkan korg pasal bnyk perkara...

LOVE THIS MOVIE...


No comments:

Post a Comment